Publikationen

Peer-reviewed Publikationen in Zeitschriften

2022

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Fauser, S., Schmäh, M., Beck, L., Karman, L., Stackelies, L., Ziegler, N., Tran, L. C. & Tran, N. T. J. (2022). A Snapshot of Webinars’ Usage and Disruptive Potential in B2B Sales, in: International Journal of Business and Applied Social Science, Vol. 8 Issue: 11, 12-16, DOI: 10.33642/ijbass.v8n11p2, Published: Nov 2022.

Fauser, S., Schmäh, M., Celik, A., Kern, M., Sibilio, A. & Weidemann, C. (2022). Social Commerce, in: International Journal of Business and Applied Social Science, Vol. 8 Issue: 10. DOI: 10.33642/ijbass.v8n10p1, Published: Oct 2022.

Fauser, S., Schmäh, M., Tran, L. C., Le, H. M., Bumiller, J. & Hiller, A. (2022). Will chatbots play a more significant role for B2B marketing in the future? Chatbots in B2B businesses, in: International Journal of Business and Applied Social Science, Vol. 8 Issue: 12, 6 -12, DOI: 10.33642/ijbass.v8n12p2, Published: Dec 2022.

Fauser, S., Schmäh, M., Tricoloci, M., Bitzer, K., Breukel, E., Digiovinazzo, C., Dávila, A. M., Goll, M. &  Peña, A. (2022). Mirroring Made in Germany - What German Business needs, in: International Journal of Business and Applied Social Science, Vol. 8 Issue: 12, DOI: 10.33642/ijbass.v8n12p1, Published: Dec 2022.

Fauser, S., Schmäh, M., Zeiner, M., Schlechter, T., Wintermantel, N., Gottwald, C., Pfeil, I. & Werner, H. (2022). B2B Videos for Sales Outreach General analysis and a model extension for product videos, in: International Journal of Business and Applied Social Science, Vol. 8 Issue: 11. 27-33, DOI: 10.33642/ijbass.v8n11p4, Published: Nov 2022.

Vogler, R. (2022). Degree of political attention towards tourism: An analysis of party manifestos during German federal elections. European Journal of Tourism Research, 31, 3114. DOI: 10.54055/ejtr.v31i.2548, Published: 09 Feb 2022.

Vogler, R. (2022). Revenge and catch-up travel or degrowth? Debating tourism Post COVID-19, Annals of Tourism Research, Volume 93, 2022, 103272, ISSN 0160-7383, DOI: 10.1016/j.annals.2021.103272, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S016073832100150X, Published: Mar 2022.

Vogler, R. (2022). Rules of interpretation–qualitative research in tourism by incorporating legal science canons, Current Issues in Tourism, Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, DOI: 10.1080/13683500.2022.2122783, Published: 16 Sept 2022.

2021

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Ruiz Yepes, G. (2021). The Challenge of Teaching the Translation of Collocations: Extraction and Comparison of Collocations across Languages Applied to the Training of Translators. Redit, 1, 3-26.

Vogler, R. (2021). Airline-Imposed Vaccination Requirement for Air Travel: Considerations from a German Perspective, Air & Space Law, 46, 3, 395-414 [ABDC Rank B, Scopus Q3].

2020

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Atitallah, B., Ntaikou, I., Antonopoulou, G., Alexandropoulou, M., Brysch-Herzberg, M., Nasri, M., Lyberatos, G., Mechichi, T. (2020). Evaluation of the non-conventional yeast strain Wickerhamomyces anomalus (Pichia anomala) X19 for enhanced bioethanol production using date palm sap as renewable feedstock. Renewable Energy, 154, 71-81.

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2019

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2018

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Mateo Gallego, C.; Ruiz Yepes, G. (2018). Metaphern in Zeiten der Wirtschaftskrise: Eine Studie über die Übersetzung der Jahresberichte des Internationalen Währungsfonds. In: Ibérica (36), 69–92. Online verfügbar unter http://www.aelfe.org/documents/36_03_IBERICA.pdf, zuletzt geprüft am 11.02.2019.

Mateo Gallego, C., Ruiz Yepes, G. (2018). Terapias de errores con aprendizaje móvil y gamificación: estudio comparativo en español de los negocios. In: FOLIOS (48), 121–135. DOI: 10.17227/folios.48-8139.

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Vijande Rodríguez, R., Ruiz Yepes, G. (2018). The impact of the host-country Language on international adjustment: Spanish engineers in Germany. In: Language and Migration / Lengua y migración 10 (1), 79–108. Online verfügbar unter http://lym.linguas.net/Download.axd?type=ArticleItem&id=186, zuletzt geprüft am 11.02.2019.

Vogler, R.; Grasmück, S. (2018). Arbeitsrechtliche Instrumente zur Mitarbeiterbindung – Mitarbeiterbindung zwischen juristischen Möglichkeiten und realer Wirksamkeit. In: DB - Der Betrieb (46), 2817–2820.

Bücher


2019

Bochert, R. (2019), Tourismuspolitik, 3. geänderte Aufl., uni-edition, Berlin.

Bochert R. (Ed) (2019), Routentourismus, Berlin, Germany.

Erner, M. (2019/Hrsg.): Management 4.0 - Unternehmensführung im digitalen Zeitalter, Wiesbaden: Springer Gabler.

Moeder, R. (2019): Tourismusrecht in der Unternehmenspraxis. 1. Aufl. München: UVK Verlag.

2018

Bochert, R. (Hg.) (2018): Tourismuskonzepte für suprakommunale Organisationen. Berlin.

Dörnberg, A. (2018): Reiseveranstalter- und Reisevertriebsmanagement, De Gruyter/Oldenbourg Verlag, München 2018.

Erner, Michael (Hrsg.): Management 4.0 – Unternehmensführung im Zeitalter der Digitalisierung, 1. Aufllage, Springer, 2018.

Köster, K. (2018): The United States of You. A Travel Guide. Hamburg: Tredition

Buchbeiträge

2022

Bamberger, B., Homburg, C., Staritz, M. & Bingemer, S. (2022). Commodity Differentiation: A Cross-Industry Approach. In: Commodity Marketing, 21-42, Springer, Cham, DOI: 10.1007/978-3-030-90657-3_2.

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Bingemer, S. (2022). Corporate Travel Management (CTM), In: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, 643-646, Edward Elgar Publishing, Published: 25 Aug 2022.

Bingemer, S. (2022). Global Distribution Systems (GDS), In: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, 426-429, Edward Elgar Publishing, DOI: 10.4337/9781800377486.global.distribution.systems, Published: 25 Aug 2022.

Bingemer, S. (2022). New Distribution Capability (NDC), In: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, 342-344, Edward Elgar Publishing, DOI: 10.4337/9781800377486.new.distribution.capability, Published: 25 Aug 2022.

Bingemer, S. (2022). Quantum Computing, In: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, 613-615, Edward Elgar Publishing, DOI: 10.4337/9781800377486.quantum.computing, Published: 25 Aug 2022.

Bolik, I. Conradi, Y. Epple, K. & Wittmann, C. (2022). Zentrale Kleinstädte und landschaftsbezogene Erholung: Interessenausgleich im Kontext der Metropolregion? – Das Fallbeispiel Kinzigtal, in: Gribat et al.: Kleinstadtforschung – Interdisziplinäre Perspektiven, Reihe: Urban Studies, transcript Verlag, 121–146, ISBN: 978-3-8376-6508-6, DOI: 10.1515/9783839465080-007, Veröffentlicht: Dez 2022.

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Heimel, J. (2022). PendlerRatD(-Plus): Vom Auto aufs Rad – Appetit machen lohnt sich; Fahrradkommunalkonferenz; Aachen; 2022.

Heimel, J. (2022). PendlerRatD: Umdenken – umsteigen – mitradeln. Eurobike: Pendeln 2.0 – wie verändern wir den Weg zur Arbeit?, Eurobike, Frankfurt am Main; 2022.

Heimel, J. (2022). Umdenken – Umsteigen – Mitradeln; VCD Jahrestagung, Ludwigshafen; 2022.

Heimel, J. (2022). Mobilität der Zukunft in Großstädten: Berufspendler per Fahrrad?; IBA 2027 – AG „Smart Mobility in a Smart City”; Stuttgart; 2022.

Heimel, J., Balzer, I. & Krams, B. (2022). PendlerRatD „Umdenken – Umsteigen – Mitradeln“: Vorgehen und Ergebnisse eines Projekts zur Förderung des Fahrradpendleranteils, Journal für Mobilität und Verkehr, Ausgabe 15 (2022), 2-7, DOI: 10.34647/jmv.nr15.id92, 23.12.2022, https://journals.qucosa.de/jmv/article/view/92/81.

Heimel, J., Falke, I. (2022). PendlerRatD Studienbericht 2022, Heillbronn, https://pendlerratd.com/wp-content/uploads/2023/02/PendlerRatD_Studie_Ergebnisbericht_2022_sent-1.pdf

Moersch, M. (2022). Contango und Backwardation, WISU, 3/22, 281, 2022.

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Vogler, R. (2002). Cruise Travel Passenger Rights. In Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, 691-693, Ed.: Dimitrios Buhalis, Edward Elgar Publishing, DOI: 10.4337/9781800377486.cruise.travel.passenger, Published: 25 Aug 2022.

Vogler, R. (2002). Lobbying in Tourism. In Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, 91-94, Ed.: Dimitrios Buhalis, Edward Elgar Publishing, DOI: 10.4337/9781800377486.lobbying.in.tourism, Published: 25 Aug 2022.

Vogler, R. (2002). Stakeholder Management. In Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, 238–241, Ed.: Dimitrios Buhalis, Edward Elgar Publishing, 10.4337/9781800377486.stakeholder.management, Published: 25 Aug 2022.

Vogler, R. (2002). Tourism Policy and Politics. In Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, Pages 462–464, Ed.: Dimitrios Buhalis, Edward Elgar Publishing, 10.4337/9781800377486.tourism.policy.politics, Published: 25 Aug 2022.

2021

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Heimel, J., Momberg, M. (2021). Sustainable Finance. Nachhaltigkeitscontrolling zur Steuerung des sozialen und ökologischen Wirtschaftens von Unternehmen. In: W. Wellbrock, D. Ludin (Hrsg.): Nachhaltiger Konsum; Wiesbaden 2021.

Heimel, J., Ringel, C., Krams, B., Rieckers, T. (2021). Vom Projekt zum Produkt: Co-Creation in der Mobilitätsbranche. In: A. Helferich, M. Mikusz (Hrsg.): Software Management in Zeiten digitalisierter und vernetzter Produkte, Tagungsband Fachtagung Software Management 2021; Bonn 2021.

Shakya, Martina (2021). Nachhaltigkeit im Tourismus - Anspruch, Wirklichkeit und Umsetzungsmöglichkeiten. In: W. Wellbrock und D. Ludin (Hrsg.): Nachhaltiger Konsum, Best Practices aus Wissenschaft, Unternehmenspraxis, Gesellschaft, Verwaltung und Politik, Wiesbaden, Springer Nature, 853-870.

2019

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Vogler, R., Wenske, M.: Schienenverkehr - Luxusreisezüge, in Conrady, R., Ruetz, D., Aeberhard, M. (Hrsg.). Grundlagen und neue Perspektiven des Luxustourismus, Springer-Gabler Wiesbaden 2019, 200 – 212

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2018

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Ruf, M./Lay, M. (2018). „Lernen um anzuwenden“ oder „Anwenden, um zu lernen“? Kompetenzentwicklung und didaktische Theorie-Praxis-Verzahnung in berufsbegleitenden Studiengängen, in: Klenk, J. (Hrsg.), Wissenschaftliche Weiterbildung erfolgreich gestalten, Fallstudien aus Baden-Württemberg, Bd. 1 der Reihe Hochschulweiterbildung in Theorie und Praxis, Bielefeld, 101-113.

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