Prof. Dr. Thomas Bezold

Vorträge

Termin

Ort

Thema

16.09.2011 Karlshochschule International University Karlsruhe Conference “Branded Spaces” Naming rights for sports stadiums – sponsor of stadiums versus club sponsors: Who makes the proper brand?
20.11.2009 17. Sportkreistag des Sport-Kreises Hohenlohe e.V. in Niedernhall Corporate Social Responsibility im Sport – Ein neuer Ansatz oder „alter Wein in neuen Schläuchen“?
15.10.2008 Sponsorentreffen ChemCats Chemnitz e.V. Markenmanagement – Einsatzmöglichkeiten im und mit Sportsponsoring
17.10.2007 1. Forum Empresas y Deporte y Negocios in Madrid, Spanien Financiación de Grandes Eventos Deportivos - FIFA World Cup Germany 2006
26.09.2007 18. Hochschultag der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft in Hamburg Die Vergabe von Namensrechten an Stadien und Arenen - Fluch oder Segen für Kommunen?
14.09.2007 15thEuropean Sport Management Congress in Turin, Italien How effective are stadium naming rights as a sport marketing tool?
12.05.2007
Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie
e.V., Magglingen/Schweiz
Methodische Überlegungen und empirische Ergebnisse
zur Markenwertanalyse im Lizenzfussball

10.04.2007

ATP Masters, Madrid
Evaluation of the WTA Sony Ericsson
Championships Madrid 2006
17.11.2006
5. Deutscher Sportökonomie-Kongress Köln
EVENQUAL - Ein Verfahren zuz zielgruppenspezifischen Bestimmung der Qualität von Sportveranstaltungen
20.04.2006 Tilburg, The Netherlands Naming rights as a marketing tool, Presentation at 2. Meeting Special Interest Group Sportmarketing
28.03.2006 Institute for Sport Studies, Hanze Hogeschool Groningen, The Netherlands
The marketing and sponsoring concept of FIFA World Cup Germany 2006, Presentation International Week
08.02.2006

Helsinki Business School, Finland

Well-being through everyday exercising und eating habits, Presentation at the 5th Haaga Winter School
30.01.2006 Marketing-Club Oberfranken, Bamberg
Namingrights als Marketing- und Finanzierungsinstrument
13.12.2005 Breda University of Professional Education, The Netherlands The financial concept of FIFA World Cup Germany 2006
09.11.2005

Örebro University, Sweden

FIFA World Cup 2006 – Arenas, Infrastructure, Bidding process
19.10.2005 Universidad Autonomá de Madrid, Spain The marketing Concept of FIFA World Cup Germany 2006
08.03.2005 Växjö Univeristy, Schweden Development of Academic Sportmanagement Programmes, Keynote Speech at the Inauguration Meeting of the Swedish Association for Sport Management
08.03.2005 Växjö Univeristy, Schweden Cooperations between Sports Organizations and Universities, Presentation at the Inauguration Meeting of the Swedish Association for Sport Management
10.02.2005 Vierumäki Sports Institute, Finland Principles of Leisure Marketing – The case study of Nordic Walking, Presentation at 4th Haaga Winter School
02.12.2004 4. Deutscher Sportökonomie-Kongress, Köln Naming Rights als Marketing- und Finanzierungsinstrument, Vortrag im Rahmen des Symposiums „Vermarktung von Sportanlagen“

07.11.2004

University of Örebro, Schweden Financial concept of the Football World Cup 2006 in Germany
24.07.2004 12th European Sportmanagement Seminar 2004 in Leuven, Belgium Youth Development Concepts in Germany
06.02.2004
Haaga Polytechnic, National Olympic Sports Center at Vierumäki, Finland
Using sport for brand building, Presentation at 3rd Haaga Winterschool
08.11.2003 University of Örebro, Schweden Developing an academic sportmanagement programme – some ideas and suggestions out of 20 years expierence in Germany, Opening presentation
29.09.1997
1. Kölner Sportökonomie-Kongress
Die Sequentielle Ereignismethode - Das Instrument zur Messung der Dienstleistungsqualität im Sport?
03.10.1996
4th European Congress on Sport Management, Montpellier, France
On the Importance and Analysis of Service Quality in Sport Management
23.09.1995
9. BODYLIFE-Fachtagung, Karlsruhe
Workshop: Stärken-/Schwächenorientierte Analyse der Dienstleistungsqualität von Fitness-Einrichtungen